Translate

Παρασκευή 19 Φεβρουαρίου 2010

ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΑΣ ΣΕ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΕΣ ΕΚΔΡΟΜΕΣ







ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΕΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ

Τα δικαιώματα μας!


Ένα ζευγάρι έκλεισαν πέρυσι, μέσω ενός πρακτορείου ταξιδίων, ένα πακέτο διακοπών μίας εβδομάδας σε ξενοδοχείο πέντε αστέ­ρων στο εξωτερικό. Ωστόσο, όταν έφτασαν, ανακάλυψαν ότι το πρακτορείο τους είχε τοποθετήσει σε ένα ξενοδοχείο τριών αστέρων.

Ποια είναι τα δικαιώματα μας σε περίπτωση διένεξης για ένα οργανωμένο ταξίδι;


Οργανωμένο ταξίδι είναι κάθε ταξίδι που προ­σφέρεται από τουριστι­κό γραφείο, που λειτουργεί νόμι­μα (δηλαδή με σήμα του EOT), υπερβαίνει τις 24 ώρες ή περι­λαμβάνει διανυκτέρευση και πε­ριλαμβάνει δύο, τουλάχιστον, από τις ακόλουθες υπηρεσίες: μετα­φορά, διαμονή ή και κάποια άλλη υπηρεσία, η οποία δεν είναι συ­μπληρωματική της μεταφοράς και της διαμονής (π.χ. συμμετοχή σε επαγγελματική, πολιτιστική ή καλλιτεχνική συνάντηση ή εκδή­λωση κ.λπ.). Το οργανωμένο ταξί­δι μπορεί να πωλείται με συνολι­κή τιμολόγηση ή με χωριστή τι­μολόγηση των επί μέρους υπη­ρεσιών που το απαρτίζουν.


ΕΧΟΥΜΕ ΠΟΛΛΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ως πολίτες της Ε.Ε., χάρη στα οποία μπορούμε να νιώθουμε ασφάλεια και σιγουριά όταν ταξιδεύουμε εντός, αλλά και εκτός Ε.Ε. Η ευρωπαϊκή νομοθεσία προστατεύει τους καταναλωτές που αγο­ράζουν ταξιδιωτικές υπηρεσίες από εταιρία που βρίσκεται στην Ε.Ε. Τέτοιου είδους υπηρεσίες κα­λύπτουν συνήθως τη μεταφορά και τη διαμονή και ενδεχομένως τη διατροφή, καθώς και ορισμένες εκδρομές ή περιηγήσεις.


Η ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ προβλέπει ότι ο διοργανωτήςτου ταξι­διού υποχρεούται να παρέχει ακρι­βείς πληροφορίες σχετικά με το πα­κέτο που προτείνει, όπως πληρο­φορίες για τη μεταφορά, τη δια­μονή, τη διατροφή, το δρομολόγιο, καθώς και τα θέματα ασφάλισης. Αν οι διακοπές σας δεν ανταποκρί­νονται σε αυτό που σας υποσχέ­θηκε το διαφημιστικό φυλλάδιο, ο ταξιδιωτικός πράκτορας οφείλει να σας αποζημιώσει.


ΑΝ ΠΤΩΧΕΥΣΕΙ ο ταξιδιωτικός πράκτορας σας ενώ βρίσκεστε σε διακοπές, οφείλει να μεριμνήσει για την επιστροφή σας στη χώρα σας.


ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΑΚΥΡΩΣΗΣ κράτησης έχουμε αν, για παράδειγμα, η εταιρία αλλάξει σε μεγάλο βαθμό οποιονδήποτε βασικό όρο της συμφωνίας, όπως την τιμή ή τις ημερομηνίες των διακοπών. Συνολικά, υπεύθυνος έναντι του καταναλωτή είναι ο διοργανωτής ή και ο πωλητής του οργανωμέ­νου ταξιδιού (δηλαδή, ο τουρι­στικός πράκτορας από τον οποίο "αγοράστηκε" το οργανωμένο ταξίδι). Ο τουριστικός πράκτορας είναι υπεύθυνος ακόμη και για το τμήμα των υπηρεσιών που δεν παράγονται από τον ίδιον, αλλά από άλλες συνεργαζόμενες επι­χειρήσεις (π.χ. ξενοδοχεία, κέ­ντρα εστίασης κ.λπ.).


*Σε περίπτωση που ο κα­ταναλωτής δεν μπορεί να συμμετάσχει στο ορ­γανωμένο ταξίδι, μπορεί να εκ­χωρεί την κράτηση του σε άλλο πρόσωπο πέντε εργάσιμες ημέ­ρες, πριν από την αναχώρηση.

ΤΖΕΝΗ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΟΥ - jcharalampidou@ert.gr

ΠΗΓΗ : Περιοδικό "ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΡΑΣΗ"


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου