ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΕΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ
Τα δικαιώματα μας!
Ένα ζευγάρι έκλεισαν πέρυσι, μέσω ενός πρακτορείου ταξιδίων, ένα πακέτο διακοπών μίας εβδομάδας σε ξενοδοχείο πέντε αστέρων στο εξωτερικό. Ωστόσο, όταν έφτασαν, ανακάλυψαν ότι το πρακτορείο τους είχε τοποθετήσει σε ένα ξενοδοχείο τριών αστέρων.
Ποια είναι τα δικαιώματα μας σε περίπτωση διένεξης για ένα οργανωμένο ταξίδι;
Οργανωμένο ταξίδι είναι κάθε ταξίδι που προσφέρεται από τουριστικό γραφείο, που λειτουργεί νόμιμα (δηλαδή με σήμα του EOT), υπερβαίνει τις 24 ώρες ή περιλαμβάνει διανυκτέρευση και περιλαμβάνει δύο, τουλάχιστον, από τις ακόλουθες υπηρεσίες: μεταφορά, διαμονή ή και κάποια άλλη υπηρεσία, η οποία δεν είναι συμπληρωματική της μεταφοράς και της διαμονής (π.χ. συμμετοχή σε επαγγελματική, πολιτιστική ή καλλιτεχνική συνάντηση ή εκδήλωση κ.λπ.). Το οργανωμένο ταξίδι μπορεί να πωλείται με συνολική τιμολόγηση ή με χωριστή τιμολόγηση των επί μέρους υπηρεσιών που το απαρτίζουν.
ΕΧΟΥΜΕ ΠΟΛΛΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ως πολίτες της Ε.Ε., χάρη στα οποία μπορούμε να νιώθουμε ασφάλεια και σιγουριά όταν ταξιδεύουμε εντός, αλλά και εκτός Ε.Ε. Η ευρωπαϊκή νομοθεσία προστατεύει τους καταναλωτές που αγοράζουν ταξιδιωτικές υπηρεσίες από εταιρία που βρίσκεται στην Ε.Ε. Τέτοιου είδους υπηρεσίες καλύπτουν συνήθως τη μεταφορά και τη διαμονή και ενδεχομένως τη διατροφή, καθώς και ορισμένες εκδρομές ή περιηγήσεις.
Η ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ προβλέπει ότι ο διοργανωτήςτου ταξιδιού υποχρεούται να παρέχει ακριβείς πληροφορίες σχετικά με το πακέτο που προτείνει, όπως πληροφορίες για τη μεταφορά, τη διαμονή, τη διατροφή, το δρομολόγιο, καθώς και τα θέματα ασφάλισης. Αν οι διακοπές σας δεν ανταποκρίνονται σε αυτό που σας υποσχέθηκε το διαφημιστικό φυλλάδιο, ο ταξιδιωτικός πράκτορας οφείλει να σας αποζημιώσει.
ΑΝ ΠΤΩΧΕΥΣΕΙ ο ταξιδιωτικός πράκτορας σας ενώ βρίσκεστε σε διακοπές, οφείλει να μεριμνήσει για την επιστροφή σας στη χώρα σας.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΑΚΥΡΩΣΗΣ κράτησης έχουμε αν, για παράδειγμα, η εταιρία αλλάξει σε μεγάλο βαθμό οποιονδήποτε βασικό όρο της συμφωνίας, όπως την τιμή ή τις ημερομηνίες των διακοπών. Συνολικά, υπεύθυνος έναντι του καταναλωτή είναι ο διοργανωτής ή και ο πωλητής του οργανωμένου ταξιδιού (δηλαδή, ο τουριστικός πράκτορας από τον οποίο "αγοράστηκε" το οργανωμένο ταξίδι). Ο τουριστικός πράκτορας είναι υπεύθυνος ακόμη και για το τμήμα των υπηρεσιών που δεν παράγονται από τον ίδιον, αλλά από άλλες συνεργαζόμενες επιχειρήσεις (π.χ. ξενοδοχεία, κέντρα εστίασης κ.λπ.).
*Σε περίπτωση που ο καταναλωτής δεν μπορεί να συμμετάσχει στο οργανωμένο ταξίδι, μπορεί να εκχωρεί την κράτηση του σε άλλο πρόσωπο πέντε εργάσιμες ημέρες, πριν από την αναχώρηση.
ΤΖΕΝΗ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΟΥ - jcharalampidou@ert.gr
ΠΗΓΗ : Περιοδικό "ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΡΑΣΗ"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου