Translate

Πέμπτη 28 Ιουλίου 2011

Στην κυκλοφορία ώς το τέλος Αυγούστου η παράκαμψη Μαλίων



Εχει ολοκληρωθεί από τη “ΔΟΜΙΚΗ” το τμήμα του δρόμου

Του Κώστα Μπογδανίδη

“Ο δρόμος είναι ουσιαστικά τελειωμένος και μπορεί τις επόμενες εβδομάδες να δοθεί στην κυκλοφορία, αλλά πρέπει να υπάρξει η έγκριση του πίνακα από το υπουργείο, η οποία θα επιτρέπει τις εργασίες που θα γίνουν στο τελευταίο στάδιο”, είπε χθες στην “Π” υπηρεσιακό στέλεχος που ελπίζει ότι αυτό θα γίνει άμεσα και όχι τον 15Αύγουστο!

Eνας…ανακεφαλαιωτικός πίνακας χωρίζει την κόλαση από τον…παράδεισο; Κι όμως η κόλαση που ζουν εδώ και χρόνια κάθε καλοκαίρι οι οδηγοί που περνούν από τα Μάλια θα μπορούσε να τελειώσει με την έγκριση του περιβόητου ανακεφαλαιωτικού πίνακα για το έργο της παράκαμψης των Μαλίων που είναι σχεδόν έτοιμη και ως το τέλος Αυγούστου μπορεί (επιτέλους) να δοθεί στην κυκλοφορία!
Ήδη, όπως αποκαλύπτει σήμερα η “Π”, το υπουργείο υποδομών έδωσε τις απαραίτητες εγκρίσεις για την παράταση της προθεσμίας των εργασιών στο δρόμο- με την αρτηρία να πρέπει να τελειώσει μέχρι τις 30 Ιουλίου και τη συνολική προθεσμία για το έργο να ολοκληρώνεται τέλος του χρόνου, ενώ απομένει να εγκριθεί για την ανάδοχο “ΔΟΜΙΚΗ” ο ανακεφαλαιωτικός πίνακας που θα δώσει την ευκαιρία να ολοκληρωθούν οι εργασίες και να δοθεί ο δρόμος στην κυκλοφορία.

“Ο δρόμος είναι ουσιαστικά τελειωμένος και μπορεί τις επόμενες εβδομάδες να δοθεί στην κυκλοφορία, αλλά πρέπει να υπάρξει η έγκριση τού πίνακα από το υπουργείο, η οποία θα επιτρέπει τις εργασίες που θα γίνουν στο τελευταίο στάδιο”, είπε χθες στην “Π” υπηρεσιακό στέλεχος που ελπίζει ότι αυτό θα γίνει άμεσα και όχι τον 15Αύγουστο!

“Αυτό είναι το κρίσιμο θεμα. Εάν το υπουργείο εγκρίνει τον πίνακα των εργασιών τότε θα προλάβουμε να δώσουμε το δρόμο μέχρι τέλος Αυγούστου. Εάν αυτό δεν γίνει τώρα, θα πάμε πιο πίσω”, τόνισε.
Άλλωστε το αναφέρει στην σχετική του απόφαση και ο γενικός γραμματέας κ.Οικονομίδης που τονίζει ότι η καθυστέρηση των εργασιών όλα αυτά τα χρόνια δεν οφείλεται σε υπαιτιότητα των εργολάβων- διότι στο τελευταίο στάδιο αφού δεν προχώρησαν οι απαλλοτριώσεις, δεν μετακινήθηκαν τα δίκτυα του ΟΤΕ, της ΔΕΗ κ.λπ.

Το μείζον θέμα βέβαια είναι οι κόμβοι και η υπηρεσία έχει δώσει μάχη για να το λύσει με πιο σημαντικό τον κόμβο του Μοχού όπου το πρόβλημα είναι μεγαλύτερο… Εκεί το ανατολικό μέρος του δρόμου θα “πέσει” λίγο για να δημιουργηθεί στο σημείο ένας μεγάλος κυκλικός κόμβος (round about) που θα βάζει όλα τα αυτοκίνητα στην κατεύθυνση που θέλουν αφού η συγκεκριμένη διασταύρωση έτσι κι αλλιώς έχει προβλήματα.

Πριν δέκα χρόνια!

Το έργο που ξεκίνησε πριν 10 περίπου χρόνια και όλοι περίμεναν ότι θα τέλειωνε σε 3-4 το πολύ έτη ξεπέρασε το γεφύρι της Άρτας. Αλλά τίποτα δεν οργανώθηκε σωστά, ο σχεδιασμός ήταν στο πόδι, είτε αφορούσε τις αρχαιολογικές ζώνες είτε τις μελέτες είτε τις απαλλοτριώσεις! Είναι χαρακτηριστικό ότι οι απαλλοτριώσεις πληρώθηκαν τελευταίες.

Κι όμως είναι…8,5 χιλιόμετρα δρόμου που θα μπορούσαν να αλλάξουν την εικόνα της περιοχής…

Το έργο που ξεκίνησε από το 2002 έχει σπάσει κάθε ρεκόρ αφού κατασκευάζονται κάθε μέρα λιγότερα από…3 μέτρα! Και αν παραδοθεί μέσα στο χρόνο κλείνοντας τη δεκαετία και πάλι δεν θα είναι πλήρως έτοιμο από πλευράς κόμβων. Στο δρόμο που θα βγάλει τον ΒΟΑΚ από την τελευταία κατοικημένη περιοχή (τα Μάλια) δυστυχώς έχουν…τύχει πολλά, από τους αρχαιολόγους που προέβαλαν αντιρρήσεις, μέχρι τα δίκτυα, τις αυλές που εμπόδιζαν και χθες έναν… σπαστήρας!

Από τα συνολικά 8,5 χιλιόμετρα της παράκαμψης των Μαλίων τα πρώτα τρία είναι ολοκληρωμένα εδώ και καιρό, έχουν γίνει οι 2 κοιλαδογέφυρες, αλλά τα 5,5 χιλιόμετρα θα ολοκληρωθούν τώρα εφόσον απομένουν εργασίες οδοστρωσίας και ασφαλτόστρωσης.

Όπως έχει ξαναγράψει η “Π” το έργο πήρε τις πρώτες χρηματοδοτήσεις από το δεύτερο πακέτο και θα τελειώσει εάν όλα πάνε καλά στη…μέση του…τέταρτου! Πάντως το έργο εξελίχθηκε πανάκριβο, καθώς όλο το κόστος του δρόμου φτάνει περίπου τα 15 εκατομμύρια ευρώ και άλλα 15 εκατομμύρια ευρώ πληρώθηκαν στις απαλλοτριώσεις. Δυστυχώς είναι και άλλα που έπονται…

Όταν ξεκίνησε το έργο της παράκαμψης των Μαλίων όλοι πίστευαν ότι σε ορίζοντα τριετίας θα μπορούσε αυτός ο δρόμος να παραδοθεί στην κυκλοφορία και να ανακουφίσει χιλιάδες οδηγούς που ταλαιπωρούνται ειδικά τους θερινούς μήνες. Ο δρόμος αυτός, συνολικού μήκους 8,5 χιλιομέτρων έγινε ουσιαστικά σε τρία τμήματα και δύο εργολαβίες. Το πρώτο τμήμα των 3 χιλιομέτρων είχε στην αρχή ένα κομμάτι 1600 μέτρων το οποίο ξεκίνησε από το 2002! Αυτή η εργολαβία που έχει και τις κοιλαδογέφυρες που έγινε από την εταιρεία Κουρτίδη τέλειωσε πριν δύο χρόνια αλλά και πάλι ο δρόμος δεν δόθηκε αφού η δεύτερη εργολαβία από τη “ΔΟΜΙΚΗ” Κρήτης (μήκος 5,5 χιλιόμετρα) κόλλησε λόγω των απαλλοτριώσεων.


Πηγή:
http://www.patris.gr/articles/205327/136329

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου