Κυριακή, 1 Νοεμβρίου 2009

Αξέχαστες εμπειρίες για τους μαθητές του 3ου Νηπιαγωγείου Μαλίων στην Αγγλία



Με αξέχαστες εμπειρίες και μοναδικές εντυπώσεις, επέστρεψαν από το εταιρικό σχολείο Foley Infant School, στο Nr Stoubridge της Αγγλίας, οι μαθητές του 3ου Νηπιαγωγείου Μαλίων.

Η επίσκεψη μελέτης έγινε στο πλαίσιο υλοποίησης ευρωπαϊκού προγράμματος Δια Βίου Μάθησης/ Comenius – Πολυμερείς Σχολικές Συμπράξεις με θέμα «That’s you, that’s me, that’s all of us».

Σημειώνεται πως το διθέσιο Νηπιαγωγείο είναι ένα από τα δύο Νηπιαγωγεία σε όλη την Ελλάδα που υλοποιούν με υποτροφία το ευρωπαικό πρόγραμμα.

Το σχολείο εκπροσώπησε η Διευθύντρια Νηπιαγωγός, Τζένη Ψαλτάκη, και ως συνδεδεμένη εταίρος η Σχολική Σύμβουλος 19ης Περιφέρειας Προσχολικής Αγωγής Ν. Ηρακλείου, κα Νίκη Δεληκανάκη. Στη συνάντηση συμμετείχαν και νηπιαγωγοί από το Merkez Zubeyde Hanim Anaokulu της Τουρκίας και Tartu Keskinna Lastekeskus της Εσθονίας.

Το Foley Infant School υποδέχτηκε τις Ευρωπαίους Νηπιαγωγούς σε μια τελετή, όπου τα 165 νήπια της Αγγλίας παρουσίασαν με το δικό τους μοναδικό τρόπο το καθημερινό πρόγραμμα ενώ πρόσφεραν παραδοσιακά προϊόντα της πόλης Kinver σε όλες τις Νηπιαγωγούς της Τουρκίας, Εσθονίας και Ελλάδας.

Η κ. Δεληκανάκη παρουσίασε στα παιδιά του « year 2» , ηλικίας 6-7 ,την πόλη προέλευσής της, δηλαδή του Ηρακλείου στα παιδιά του αγγλικού σχολείου. Αρχικά, για να προσδιοριστεί η γεωγραφική θέση της χώρας στην Ευρώπη και οι δρόμοι προσέγγισης σε αυτήν αξιοποιήθηκε ο προσανατολισμός στο χάρτη. Στη συνέχεια η μεθοδολογία της παρουσίασης αξιοποίησε τις τεχνικές του θεατρικού παιχνιδιού, ώστε τα παιδιά μέσα από ρόλους να δράσουν βιωματικά "ταξιδεύοντας" στο Ηράκλειο. Τα σκηνικά ερεθίσματα που χρησιμοποιήθηκαν ήταν ακουστικά, μέσα από μουσικά κομμάτια των γνωστών συνθετών Μαμαγκάκη και Σπανουδάκη, επίσης οπτικά, διαμέσου μεγάλων φωτογραφιών από εξέχοντα δηλωτικά στοιχεία της πόλης, όπως στοιχεία γεωγραφίας (θάλασσα, λιμάνι), ιστορίας (μινωικός πολιτισμός, ενετικό κάστρο Κούλες), τοπικών επίκαιρων ασχολιών (τρύγος). Τα παιδιά συμμετείχαν με ενθουσιασμό, στο τέλος απηύθυναν ερωτήσεις, ενώ ακόμα ζωγράφισαν εμπνευσμένα από τις παραπάνω εικόνες της πόλης

Η κ. Ψαλτάκη, με την εκπόνηση του σχολικού σχεδίου με θέμα « Έλα να γνωρίσεις την πόλη που ζω» στα νήπια της τάξης του «year 1», ηλικίας 5-6, μέσα από τα βιώματά τους, τις εμπειρίες τους, τα ενδιαφέροντά τους και με την υποστήριξη της εμπλέκονται ενεργά μέσα από δικές τους δραστηριότητες, συζητούν, συναποφασίζουν για την πορεία του σχεδίου εργασίας. Η κατάκτηση της γνώσης είναι μια ενεργητική διαδικασία κατά την οποία τα παιδιά την οικοδομούν, οι δημιουργίες των παιδιών θεωρούνται μέσα έκφρασης και επικοινωνίας, γίνονται αντικείμενα παρατήρησης και συζήτησης που οδηγούν σε νέες παρατηρήσεις και αναπαραστάσεις, επαναλήψεις και αναθεωρήσεις. Ενθαρρύνθηκαν να επιλέγουν διάφορα υλικά, να παρουσιάσουν συμβολικά αυτά που αναζητούν. Χρήσιμες και διερευνητικές δραστηριότητες διαθεματικού χαρακτήρα που έχουν νόημα για τα ίδια τα νήπια, συνδέουν το σχέδιο εργασίας που αναπτύχθηκε στην τάξη με μαθησιακές- γνωστικές περιοχές, όπως η Γλώσσα, τα Μαθηματικά, Εικαστικά, Φυσικές Επιστήμες, Τεχνολογία. Έμφαση δόθηκε στις πολλαπλές προοπτικές λύσεις ενός προβλήματος, ώστε, κάθε προοπτική να μπορεί να συνεισφέρει στη μάθηση όλων των παιδιών ανάλογα με τις ανάγκες, το ενδιαφέρον τους και να αναδεικνύει τις κλίσεις και τα ταλέντα τους. Τα νήπια του «year 1», ηλικίας 5-6, χωρισμένα σε ομάδες ζωγράφισαν τοιχογραφίες του Μινωικού Ανακτόρου, την πόλη και την ενδοχώρα των Μαλίων, και το 3ο Νηπιαγωγείο Μαλίων ενώ με χαρά δέχτηκαν τα κάδρα των ευρωπαίων φίλων τους από τα Μάλια με υλικά από τη φύση ( άμμος, κανέλλα, κοχύλια κ.α.) που παριστάνουν μια ελιά και ένα θαλασσινό τοπίο ενώ γνωρίστηκαν μεταξύ τους μέσα από τις ατομικές-οικογενειακές ζωγραφιές τους. Δεσμεύτηκαν δε να γίνουν φίλοι δια αλληλογραφίας, στέλνοντας κάρτες και ζωγραφιές μέσω του υπολογιστή της τάξης.

Τις επόμενες μέρες επισκέφτηκαν μαζί με τα νήπια αρχικά το γειτονικό δάσος όπου χωρισμένοι σε ομάδες συμμετείχαν μικροί και μεγάλοι σε βιωματικές δραστηριότητες και στη συνέχεια το Black Country Living Museum, ένα υπαίθριο μουσείο, που βρίσκεται στο Dudley στο West Midlands ένα αστικό πάρκο κληρονομιάς όπου απεικονίζεται η ιστορία της πλούσιας πολιτιστικής κληρονομιάς της περιοχής του δέκατου ένατου και αρχές του εικοστού αιώνα.

Οι διδασκαλίες και οι συναντήσεις με το διδακτικό προσωπικό για το σχεδιασμό δραστηριοτήτων που θα λάβουν χώρα του επόμενους μήνες σε όλα τα εταιρικά σχολεία της Ευρώπης, βοήθησε να αναπτυχθεί σε νήπια και εκπαιδευτικό προσωπικό πνεύμα αποδοχής, φιλίας και συνεργασίας με τα παιδιά των άλλων χωρών δουλεύοντας συλλογικά, κάνοντας αποδεκτές τις ομοιότητες και τις διαφορές ανάμεσα στους διαφορετικούς πολιτισμούς.

Πηγή:

http://www.patris.gr/articles/167900/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου